Language problems?

29 Okt '07 - 21:44 by

Deze blijft leuk.

The Internet Stars Are Viral

24 Okt '07 - 10:10 by

Sinds de opkomst van YouTube hebben we meest uiteenlopende (user-generated) filmpjes op ons scherm voorbij zien komen. Alhoewel het maken van een beknopt overzicht van de meest spraakmakende, leukste en ontroerendste video's een behoorlijk onmogelijke opgave is, is bovenstaande bijdrage een meer dan aardige poging. Ben benieuwd wie over een jaar de nieuwe 'Viral SupaStars' zijn.

(via: viralblog.com)

Crash Ballet

19 Okt '07 - 11:01 by

De knipoog naar Leeroy Jenkins

12 Okt '07 - 17:29 by

Het spelen van MMORP-games is voor veel van de deelnemers een intensieve en tijdrovende bezigheid. Je gaat in de betreffende game samen met anderen en voor langere tijd 'het kwaad' bestrijden middels allerlei dodelijke wapens. De mate waarin dergelijke missies succesvol aflopen is veelal afhankelijk van de eensgezindheid binnen de spelersgroep.

Enige tijd terug wist gamer Leeroy Jenkins nog (online-)wereldfaam te verkrijgen door in één van de moeilijkste levels van World of Warcraft, en ook nog eens na een lange gamesessie, als een éénling te reageren, waardoor alle medespelers in een mum van tijd de virtuele dood vonden. Al reageerde men alsof ze er in het echt ook slecht aan toe waren. Achteraf was zijn actie, die voortkwam uit het feit dat hij de groepdiscussie niet had gevolgd door een persoonlijk toilet-moment, goed voor een ware online hype. Van T-shirts to speciale websites aan toe.

Automerk Toyota probeert met bovenstaande viral op eigentijdse wijze hun Tacuma-model onder de aandacht te brengen, zij het met een knipoog naar het beruchte voorval met Leeroy Jenkins. De Toyota wint het van de draak, maar dat moge duidelijk zijn.

What is beauty?

03 Okt '07 - 11:10 by

In 2004 startte Dove met de campagne rondom 'real beauty'. Dit leverde een aantal bijzondere en prijswinnende virals op die de consument moeten triggeren om na te denken over wat echte schoonheid voor ze betekent. Ondanks dat de pay-off van de nieuwe viral 'Talk to your daughter, before the beauty industry does' erg helder is, zal het Dove absoluut geen windeieren leggen.

De mobiel als ‘third screen’: de eerste learnings

10:30 by
Gistermiddag was ik aanwezig op het congres ‘TV op de mobiel’, waarbij de meest recente ervaringen aangaande de mobiele telefoon als ‘third-screen-platform’ werden besproken. Onderzoek toonde onlangs nog aan dat de doorsnee Nederlander dit ‘upcoming’ medium als ‘TV-screen’ wel ziet zitten, en dan met name onderweg, op het toilet of gedurende een vakantie in het buitenland. Op zich positieve geluiden, maar wat zijn tot nu toe de learnings aangaande het consumeren van audiovisuele content via de mobiele telefoon?

Vodafone, die sinds 1 mei dit jaar mobiele tv-content aanbiedt middels een 16-tal ‘TV-kanalen’, spreekt van een stijgende lijn in de verkoop van hun mobiele TV-pakketten. Ondanks dat voor het kijken ervan een speciaal abonnement à €7, 50 per maand is vereist, blijkt dat maar liefst zo’n 75% van deze early-adapters de dienst na een maand verlengd. Dit is met name in trek bij een vooralsnog mannelijke gebruikersgroep (77%), die gemiddeld genomen tussen de 31 en 54 jaar jaar oud is. De belangrijkste aanjagers om vanaf de namiddag en ‘onderweg’ mobiele TV te consumeren, blijkt vooral te danken aan de mate van nieuwsgierigheid (44%), verveling (20%), behoefte aan amusement (15%) dan wel de behoefte aan informatie (10%) van deze groep.

(lees verder>>)

The First Human Flipbook

10:05 by

'The first flipbook appeared 140 years ago. The first human flipbook was only a matter of time', aldus de bedenkers ervan. Een bijzondere manier van verhalen vertellen, waar in dit geval maar liefst 150 T-shirts voor nodig waren. Voor de liefhebber hebben we ook een kijkje achter de schermen.

PICNIC ‘07: De realiteit van morgen

01 Okt '07 - 10:33 by
Ondanks dat er de afgelopen dagen al het nodige is geschreven over PICNIC ’07 wil ik nog even kort de aandacht vestigen op de sessie ‘Augmented Reality for Advertisers’ die afgelopen vrijdagochtend plaatsvond.

Het verschil tussen ‘virtual-‘ en ‘augmented’ reality is overigens dat de laatstgenoemde gebruik maakt van beelden uit onze dagelijkse realiteit en die combineert met (3D-)computeranimaties. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de virtuele wereld van Second Life, waarbij alles wat je ziet voortkomt uit technologie.

Tijdens de sessie werd gesproken met Eduardo Dias (Ydreams), David Polinchok (CXO Brand Experience Lab) en Jeroen Mol (Touching Media). Ieder van hen heeft in de afgelopen jaren een aantal innovatieve producten ontwikkeld, die inmiddels de interesse hebben van een aantal grotere adverteerders (o.a. Vodafone, Adidas, Nokia, Dove en Chanel).

(lees verder>>)

McCafé

10:07 by

FoodBank

10:05 by

(lees verder>>)

PICNIC '07: Who is in the driver's seat?

09:49 by
Ook dit jaar is PICNIC er weer in geslaagd om de creatieve geest van mij en vele andere (interationale) bezoekers te tarten. Voor wie regelmatig het internet afstruint, zal het brede aanbod aan sprekers, visies en bijbehorende applicaties een feest der herkenning zijn geweest. Daar waar anderen zich soms leken af te vragen of ze per abuis niet een sprong voorwaarts in de tijd hadden gemaakt.

De BVA had het evenement juist aangegrepen om concreet met haar achterban en partners bij te praten over de veelbesproken I-ads. Tijdens de sessie ‘Advertisers in the Driver’s seat’ werden de laatste concrete onderzoekcijfers (n=1086) uiteengezet. Deze alleen via digitale platformen af te spelen interactieve commercials, zijn in het afgelopen jaar door o.a. Telfort, Friesland Foods (Chocomel) en Holland Casino ingezet.

(lees verder>>)