PICNIC '07

27 Sep '07 - 10:27 by
Gisteren was ik zelf aanwezig bij een aantal sessies op Picnic '07. Een absolute must voor iedereen die werkzaam is in de creatieve (media-)industrie. Aangezien er de afgelopen dagen al de nodige postings zijn verschenen, en ik morgen nog een aantal sessies ga bijwonen, zal ik aan het einde van deze week mijn recap geven van een week crossmediaal denken en doen.

Gisteravond overigens nog gezellig geborreld met collega-Twitteraars in Cafe Amsterdam. En zoals tegenwoordig gebruikelijk is, zijn ook van deze bijeenkomst de nodige foto's online terug te vinden en is de live-stream van de twitterborrel van gisteravond hier te zien.

Welcome to my brain?

21 Sep '07 - 17:47 by


Alhoewel ik zelf niet echt van de Energy Drinks houd, heb ik toch het idee dat bovenstaand filmpje uit mijn hoofd afkomstig zou kunnen zijn. Fijn weekend allen & energize yourself!

Tijdloze uiting

20 Sep '07 - 18:04 by

(lees verder>>)

Videoblogging centraal in 'Quarterlife'

18 Sep '07 - 09:19 by

Voor veel twintigers zijn tv-series zoals 'Dawon Creek' of 'OneTreeHill' geen onbekend fenomeen. Zij weten namelijk als geen ander de kijker mee te voeren in het leven van leeftijdsgenoten die (ook) zo ieder hun eigen problemen hebben. Middels aloude thema’s, waaronder verliefdheid, jaloezie en relaties, levert dat natuurlijk de nodige persoonlijke verwikkelingen op.

Volgens MySpaceTV is het echter de hoogste tijd om deze 'good-oldies' te doen vergeten middels een eigentijdse variant die alleen online zal worden gedistribueerd. Het resultaat heet 'Quarterlife', een 36-delige serie die vanaf 11 november a.s. exclusief te zien zal zijn via MySpaceTV.com. Hierin draait alles om een groep twintigers die worden geconfronteerd met zowel 'oude'- als eigentijdse dilemma's, waarbij het fenomeen 'webloggen' een centrale rol inneemt. Eén van de vrienden blijkt namelijk een videoblog bij te houden, waarop ze al haar belevenissen én die van haar naaste vrienden ongecensureerd de wereld instuurt. (lees verder>>)

Het einde van het alfabet?

17 Sep '07 - 11:39 by

Ons dagelijks leven wordt in toenemende mate bepaald door allerlei soorten en maten van beeldschermen. Overal waar je bent, zit of loopt is er wel een 'scherm' die om je aandacht vraagt. En dan hebben we het nog niet eens over de 'standaard' schermpjes die je binnenshuis tegenkomt (o.a. TV, PC, iPod, telefoon, PDA, gameconsole en dergelijken.)

Volgens sommigen krijgen we door deze beeldschermcultuur een overload aan (ongewenste) informatie en zal er vanzelf een 'shake-out' komen, waardoor we weer 'verlost' zijn van al die lichtbakken. Aan de andere kant vinden de meeste jongeren het vandaag de dag juist vanzelfsprekend dat er via beelden met hen wordt gecommuniceerd, waardoor ook hun brein steeds audiovisueler te werk gaat. Hierdoor zal de behoefte aan beeldschermen alleen maar toenemen. In welke vorm dan ook.

Volgens de mysterieuze Italiaanse H725 zullen alle letters, teksten en woorden in de nabije toekomst hierdoor juist verdwijnen en opgaan in een nieuwe technologie: bright.ly genaamd. Ik weet het niet, maar aangezien deze individu claimt uit het jaar 2059 te komen, zette het me wel even tot nadenken. What if? Oordeel zelf.

Fight for kisses

14 Sep '07 - 11:57 by

Aangezien scheren opzichzelf een rituele bezigheid is, gebruik ik al jaren de mesjes van Gilette als mijn 'razor'. Onlangs werd ik echter verleid om eens de Wilkinson Quattro uit te proberen. En wat blijkt, deze scheert inderdaad gladder! En als aanstaande vader, ja eind december is het zover, wil je natuurlijk niet dat je kind zich bezeert aan jouw baardharen.

Laat Wilkinson afgelopen week nou net de aftrap hebben gedaan voor een nieuwe campagne, waarin de 'vader-kind'-relatie op een bijzondere manier centraal wordt gesteld. Na het zien van de viral en de bijbehorende game hoop ik echter wel dat ons kind eerst ' gewoon kind' is, en dan pas gaat puberen.

Het zelfvertrouwen van Clearasil

12 Sep '07 - 10:14 by

Hebben Nederlandse media last van ‘postzegel mentaliteit’?

07 Sep '07 - 16:30 by
Gisteren vond in het Spant! in Bussum het 17e Nationale Omroepcongres plaats. Voor velen uit de omroepwereld hét jaarlijkse ijkpunt voor de stand van zaken in medialand. Centraal stond dit keer de vraag of ‘de zenders cq. programma- makers in controle blijven óf dat ‘de’ consument definitief de macht krijgt’.

Media-minister Plasterk nam het in zijn betoog vooral op voor programmamakers en laakte hiermee de inmenging van de in zijn ogen (te) invloedrijke ‘omroepbobo’s’. Het vak kan volgens hem immers alleen maar voortbestaan als de mediaprofessional centraal staat en middels creativiteit dagelijks mooie producten kan maken. Volgens hem zal het wegvallen van de verschillen tussen het Nederlandse- en Luxemburgse reclamebeleid, een extra 15 miljoen voor Nederlands drama én het nog in te voeren prestatiecontract binnen de publieke omroep dan ook een stimulans zijn voor de gehele mediasector.

(lees verder>>)

Spelen met Chanel

05 Sep '07 - 10:33 by

Interactieve beeldschermen bestaan al enige tijd. Je komt ze alleen zelden tegen in 'real-life'. Soms vind je ze op een innovatieve manier verwerkt in de mannentoilet, de andere keer 'vermomd' als spiegel in de damestoilet. De mate van interactiviteit en relevantie binnen de gekozen omgeving is voor een groot deel bepalend voor het succes van dergelijke marketingcampagnes.

Het modemerk Chanel geeft in Parijs een mooi voorbeeld van interactieve beeldcommunicatie. Als consument kun je letterlijk spelen met het merk. Erg sterk.

Krijg je d'r van

04 Sep '07 - 13:11 by

Gone running

13:10 by