Stop the bullets

29 Aug '07 - 10:04 by

'Stop the bullets. Kill the gun.' (lees verder>>)

Een 'ongemerkt' vliegtuigincident?

24 Aug '07 - 13:37 by

De Boeing 737 van China Airlines die afgelopen maandag na de landing spontaan in brand vloog en vervolgens explodeerde, is nog géén 24 uur na het fatale incident van al haar merkuitingen ontdaan.

De naam en het logo van de Taiwanese vliegtuigmaatschappij blijken te zijn overgeschilderd met witte verf. Dit na goedkeuring van de betrokken autoriteiten.

Volgens sommigen zou deze actie zijn ingegeven door de PR-afdeling van het Taiwanese bedrijf, zodat enige reputatieschade of andere nadelige (communicatie-) effecten in de kiem kunnen worden gesmoord. China Airlines blijkt in het verleden zelfs een keer de gehele achterstaart van een gecrasht vliegtuig te hebben gedemonteerd.

De op het internet rondcirculerende footage zou op deze manier niet ‘eeuwig’ het predikaat ‘China Airlines’ meekrijgen. De vraag is of deze activiteit inderdaad is gebaseerd op het voorkomen van (verdere) merkschade of…?

(lees verder>>)

Kunnen honden twitteren?

22 Aug '07 - 18:17 by


Aangezien Twitter vandaag de dag ook zijn vleugels begint uit te slaan buiten de Nederlandse blogosfeer is direct ook al de eerste twitter tussen dieren gespot. Of... (lees verder>>)

Megafoute NL-discoplaat verovert de wereld

21 Aug '07 - 17:06 by

Alhoewel ik als hetero niet echt tot de doelgroep behoor, wil ik toch even de aandacht vestigen op deze door reclamebureau C+R bedachte boysband die momenteel de wereld verovert:

Wat begon als een grap van Nederlandse reclamemakers aan een barretje op Ibiza, verovert nu de hele wereld. De clip van Bearforce1 (bears zijn knuffelhomo’s met haren) werd in de afgelopen maand zo’n 500.000 keer bekeken op Youtube .

Onder het mom: ‘forget about beauty, everybody can be in a boy’s band’ werd de clip gisteren aangekondigd op de Australische ontbijt tv. Leading showbizz blog PereZHilton plugde eerder deze maand het nummer, de aanvragen voor optredens van de Bears stapelen zich op o.a. Los Angeles, Keulen, Miami en Amsterdam. Homepages van Radio 538, TMF, en American Apparel tipten het nummer dat sinds vandaag internationaal is te downloaden via itunes. (bron: molblog)


Afgelopen week was de band al tijdens de Hartjesdagen in Amsterdam te zien. Aangezien de initiatiefnemer een oude bekende van me is, hierbij een piepklein duwtje voor deze o zo foute maar best lekkere retro-single!

'Het hele leven is één grote pitch'

13:51 by
HHet nieuwe seizoen van CrossMediaCafé werd gistermiddag geopend met een speciale zomereditie, waarbij de nieuwe ‘media’-minister Ronald Plasterk als hoofdgast aanwezig was. Samen met een aantal mediakenners werd stilgestaan bij de Nederlandse (cross-) mediabranche. De kenners, waaronder Willem van Kooten (media-entrepreneur), Hubert Deitmers (Van den Ende & Deitmers), Boris Veldhuijzen van Zanten (internet-entrepreneur) en prof. dr. Paul Rutten (hoogleraar Digitale Mediastudies) waren gevraagd om ieder vanuit hun eigen vakgebied de nodige handvaten en ‘learnings’ aan de nieuwe ‘media’-minister mee te geven.

Volgens Van Kooten is de mediabranche vooral gebaat bij mensen die vanuit hun garagebox gaan ondernemen, waarbij werken vanuit talent, toewijding, tijd en een goed gevoel voor timing (de ‘beruchte’ 4 t’s van Van Kooten) van essentieel belang zijn. Iedere vorm van overheidssubsidie ondermijnt volgens hem goed ondernemerschap, aangezien deze door al haar regeltjes en beperkingen dit per definitie in de weg zou staan. Het advies van de man die ooit aan de wieg stond van o.a. mediatycoon John de Mol was dan ook simpel; ‘je moet alleen duwen wat beweegt’.

(lees verder>>)