Het Gesprek: 'Alles wat Tien niet was'

29 Jun '07 - 19:00 by
Vanmiddag was mediaondernemer Ruud Hendriks te gast tijdens de Broadcast Business Club. Er werd met name gesproken over ‘Het Gesprek’, het nieuwe TV-station dat vanaf 2 oktober 24 uur per dag vraaggesprekken zal gaan uitzenden.

Volgens Hendriks zal ‘Het Gesprek’ door haar maatschappelijke karakter en inhoudelijke debatten van toevoegde waarde zijn binnen het huidige palet aan TV-zenders. ‘De inhoud is bij ons belangrijker dan de kijkcijfers’, aldus de oud-Endemoller. Een idealistische houding die aantrekkingskracht heeft op ruim 100 bekende (en minder bekende) presentatoren die besloten om zich bij het TV-station aan te melden, terwijl de vergoedingen voorlopig nog minimaal zijn.

(lees verder>>)

Mobiel internetten becomes 'now'

27 Jun '07 - 12:57 by

(lees verder>>)

Echte schoonheid zit van binnen?

18 Jun '07 - 20:05 by

Normaliter wil je als merk dat je doelgroep zich met je verbonden voelt. Veelal door de (aanstaande) koper een goed gevoel te geven over zichzelf in relatie met het product. Het wegwerken van door de klant gepercipieerde ‘oneffenheden’ middels diverse verzorgings- en cosmetische producten is één van de bekendste voorbeelden.

Autofabrikant Fiat doet echter niet in verzorgingsproducten, maar lijkt wel op dit thema te willen inspelen. Zo wordt in de nieuwste campagne voor de Fiat Palio de nadruk gelegd op het feit dat deze auto standaard met getint glas wordt geleverd. En dat zou volgens hun nog best eens handig kunnen zijn voor degene die naar jou en de auto kijkt. Alhoewel ik best een dagje voor Tom Cruise, Bono of Lara Croft door het leven wil gaan, lijkt me deze Fiat niet echt het vervoersmiddel voor een celebrity van formaat.

(lees verder>>)

So New York!

12 Jun '07 - 18:55 by


Als merk wil je dat de consument zich indentificeert met jou 'brand'. Hoe simpel en doeltreffend zijn dan ook bovenstaande printuitingen die zich concentreerden in de omgeving van New York City. So New York! Briljant. (lees verder>>)

Hit the aorta!

18:46 by

Centraal Beheer is bij velen bekend door haar onderscheidende commercials. En dat houdt voor de creatieven ook in dat sommige reclamespots in het proces worden afgekeurd, zoals de bovenstaande commercial in het kader van Domino Day. Gelukkig zijn er de jaarlijkse 'Slash 'n Burn Awards' die afgedankte of vergeten pareltjes uit het reclamevak toch nog uit de prullenbak weten te vissen.

Klassieker: pregnant or not?

15:06 by

De impasse van 'branded-TV-content'

11 Jun '07 - 10:27 by
Een jaar geleden werd het eerste ‘Branded TV Content’-congres gehouden. Er werd destijds veel gesproken over hoe de non-spot-markt het best kon worden opengebroken én hoe er op korte termijn een ‘currency’ kon komen die door de gehele markt van producenten, exploitanten, zenders en adverteerders zou worden omarmd.

De markt van ‘branded-tv-content’ blijkt een jaar later echter zeker niet doorgebroken en van de veelbesproken ‘non-spot-grp’ bleek afgelopen woensdag eveneens weinig terechtgekomen.

Andy Santegoeds (RTL Nederland) kwam met veelbelovende cijfers die de gemiddelde adverteerder (en de twijfelaars onder hen) zeker zullen aanspreken. Zo zou de sponsorbekendheid met maar liefst 22% per TV-seizoen (!) toenemen, mits de adverteerder het TV-programma ook het volgende TV-seizoen zou blijven sponsoren. Dit positieve effect zou tevens worden versterkt als de programmawaardering én de mate van match tussen programma en sponsor (gezien vanuit de kijker) hoger is. Wat mij betreft vooral een sales-praatje, aangezien Santegoeds tevens becijferde dat het gemiddelde effect van gesponsorde TV-content slechts 7% zou zijn.

(lees verder>>)

Wake up!

06 Jun '07 - 21:52 by

Keep on dreaming

01 Jun '07 - 13:47 by