BMW Night Vision

31 Mei '07 - 19:12 by

(lees verder>>)

De doorbraak van mobiele content nabij?

18:14 by

Gisteren vond het ‘Mobiele Content’-congres plaats waar gesproken werd over de vraag ‘óf, en zo ja wanneer’ de grote doorbraak van de mobiele telefoon als ‘third-screen-platform’ kan worden verwacht.

Volgens de meeste sprekers zou toegang tot mobiel internet de komende tijd hiervoor weleens één van de belangrijkste aanjager kunnen worden.

Vandaag de dag weet echter maar zo’n 25% van de mobiele gebruikers dat zijn of haar mobiele telefoontoestel is uitgerust met de mogelijkheid om erop te internetten, via wap dan wel windows mobile. Dit is dan ook meteen voor een groot deel de reden waarom sinds 2003 de penetratie van mobiele internetters steevast niet boven de 7% uit weet te komen.

Uit consumentenonderzoek (Forrester) blijkt dat met name ‘de prijs’ (52%), ‘het gebrek aan behoefte’ (39%) en ‘het niet begrijpen hoe het werkt’ (12%), de drie belangrijkste oorzaken zijn van het feit dat de gemiddelde consument het vooralsnog veelal houdt bij een simpel toestel zonder ‘fratsen’.

(lees verder>>)

I wanna be a burger!

26 Mei '07 - 12:20 by

Afgelopen dinsdagavond verrastte het Amerikaanse fastfoodketen Kentucky Fried Chicken (KFC) miljoenen televisiekijkers met een 15-seconden commercial die geheel bleek opgebouwd uit bestaande ‘user-generated-content’. Allen afkomstig van videosites zoals MySpace, YouTube en GoogleVideo.

Concurrent Hardees denkt de nodige PR te genereren door het inzetten van een niet onaantrekkelijke vrouw in haar commercial, die het begrip fastfood een geheel andere betekenis geeft.

No Bull***t

25 Mei '07 - 12:37 by

Een aantal maanden geleden heb ik me met een paar collega's verwonderd over de Dynamite Surfing-viral. Frisdrankfabrikant Sprite borduurt hierop voort door bovenstaande enigszins 'turbulente' variant.

Moeder Natuur ft. WWF

18 Mei '07 - 13:16 by


Het WereldNatuurFonds heeft bijna altijd opvallende en simpele, maar overtuigende uitingen om hun boodschap wereldkundig te maken. Zie hierboven een mooie samenwerking tussen moeder natuur en WWF.

Hoe 'smart' ben jij?

13:08 by


Sommige creatieven zoeken bewust de grenzen van hun werkgebied op door enigszins te tornen aan de normen van fatsoen.

Wat mij betreft heeft autofabrikant Smart met hun nieuwe campagne geen grens overschreden, maar ik vraag me wel af hoe slim het is om je als merk te postioneren als ‘the opposite’ van een Saddam, Clinton en Bush. Een questie van ‘open your mind(set)’?

(lees verder>>)

Een onverwachte combinatie

14 Mei '07 - 14:30 by


Sinds begin dit jaar probeert Coca-Cola haar nieuwe ‘Zero’-product letterlijk aan de man te brengen. Of dat in Nederland enigszins succesvol verloopt is mij overigens onbekend.

In het Zuid-Amerikaanse Argentinie lijkt de verkoop echter niet al te florisant te verlopen, aangezien de frisdrankfabrikant onlangs nog een joint promotion met Axe (Vice) is gestart. Bovenstaande uiting is hiervan het resultaat.

Ben benieuwd of de doelgroep van 20 tot 29 jarigen deze merkcombinatie weten te waarderen en massaal aan de nieuwe ‘taste’ zullen gaan.

Wat mij betreft in ieder geval een mooie aanvulling op de andere verrassende uitingen van Axe.

Van Bommetje tot Beemster!

09 Mei '07 - 16:48 by

Peer Mascini kent bijna iedereen nog wel van de Melkunie- reclamefilmpjes van jaren geleden. Hierin stonden koeien met menselijke trekjes centraal . Zo werden 'bommetjes' in het zwembad gemaakt en werd er illegaal gereden op een motor (met zijspan). Met Beemster(Kaas) lijkt een vervolg van het eerdere succes weer aardig op weg. Unieke combinatie, die man en die koeien wel te verstaan...

Whopper

11:26 by


'Irreplaceable since 1957'

Hardrijders zijn...

07 Mei '07 - 15:53 by

Het lijkt erop of de frontale aanval vandaag de dag de beste verdediging is, tenminste als je bovenstaande commercial bekijkt. Hierin wordt op zeer indringende en realistische wijze aandacht gevraagd voor de zinloosheid en schade die je met roekeloos rijden kunt aanrichten. De Ireland's Road Safety Authority weet bij mij de snaar wel te raken...

Aandacht gevraagd

03 Mei '07 - 18:34 by

Een week geleden kopte het AD.nl met het bericht dat de consument zich steeds meer zou ergeren aan reclames op TV. Onderzoek onder 1500 Nederlanders wees uit dat slechts 6% van hen graag naar deze commerciele boodschappen kijkt. Een absoluut diepterecord, aangezien begin jaren ’90 nog zo’n 18% de traditionele reclamespot kon waarderen.

Volgens de nieuwste cijfers van SKO (Stichting Kijk Onderzoek) blijkt nu ook dat de totale televisiekijktijd in Nederland dit jaar wederom significant is afgenomen. Dit zou betekenen dat niet alleen de traditionele spot, maar ook andere vormen van ‘branding’ op TV steeds vaker de zo gewenste ‘eyeballs’ van de consument ontgaat.

(lees verder>>)

Als iedere millimeter telt...

02 Mei '07 - 15:56 by
Door het aanhoudende zomerse weer hebben diverse insecten zich weer weten te nestelen in onze woon - en slaapkamers. Dit tot ongenoegen van velen.

Dat deze kleine wezens zich echter ook dienstbaar kunnen opstellen, bewijst de unieke manier waarop Samsung hen in de bovenstaande commercial heeft geintegreerd. Dit ter promotie van hun nieuwe Ultra II telefoon, die slechts 5.9 mm dik is. Tsja, als je op de details gaat letten telt voor sommigen iedere millimeter. En dat is dan ook wat deze commercial wil uitdragen, 'Millimetres Matter'.