Oeps!

29 Dec '06 - 15:02 by

Wat doe je als je een concurrent op subtiele wijze onderuit wilt halen? Bij DHL wist men het al snel. De fonetische klank van UPS wordt al snel 'Oeps'...In de koerierswereld waar één fout fataal kan zijn voor de klantrelatie een klank die je vaak hoort in combinatie met '...sorry, foutje'. Zouden ze bij DHL echter ook bedacht hebben dat hun merknaam bij het uitspreken al snel erg lijkt op het woord 'del'. Foutje?

Coffee to go

28 Dec '06 - 15:21 by

Groen bier als ruilobject?

22 Dec '06 - 12:54 by

Iedereen kan zich vast nog de Canadees Kyle MacDonald herinneren die zo’n anderhalf jaar geleden een ordinaire rood gekleurde paperclip binnen 14 ruilacties wist om te ruilen voor een woning van formaat. Een prestatie die volgens mij niet meer is geevenaard door de vele gelukszoekers die volgden.

Volgens Grolsch is er binnenkort een waardige opvolger van de paperclip in de vorm van hun nieuwe groene bierflesje. De online commercial die de officiele transitie van het oude bruine bierflesje naar de nieuwe groene variant weergeeft, is gebaseerd op de beruchte paperclip-story. Een mooie vorm van waardeoverdacht tussen producten binnen een merk.

Just remember...

21 Dec '06 - 17:30 by

(lees verder>>)

Is het fenomeen 'multitasking' op zijn retour?

09:27 by

Het afgelopen jaar is er het nodige gesproken en afgediscussieerd over hoe de digitale huiskamer er in de (nabije) toekomst uit zal zien. Volgens de jongste cijfers van GfK heeft een gemiddeld Nederlands (online georienteerd) huishouden inmiddels zo’n 18,5 ‘digitale’ producten in huis; van een iPod, fotocamera, MP3-speler, (smart)telefoon, DVD-speler, set-up-box en laptop tot een 32 inch LCD TV. Geen gekke score, als je bedenkt dat dit een paar jaar geleden slechts iets meer dan de helft was. Gisteren werd op het congres ‘The Digital Home’ daarom nog eens even stilgestaan bij de ontwikkelingen en trends op het gebied van ‘de digitale huiskamer’.

Volgens Paul van Niekerk (directeur SPOT) zal het veelbesproken ‘multitasken’ de komende jaren deels plaats gaan maken voor de meer ‘multifunctionele’ beleving. Meerdere producten zullen dan zijn verenigd in één device in plaats van het consumeren van meerdere producten tegelijkertijd. Dit laatste blijkt volgens onderzoek met name populair bij de meer aan huis gekluisterde consument, waaronder thuiswonende pubers (13-16 jaar) en oudere singles (30-50 jarige) .

De televisie (as we know it) zal wat Niekerk betreft de komende jaren transformeren naar een interactief medium, met naast de bekende ‘rode knop’ vooral toegang tot internet gerelateerde diensten, om zich vervolgens te ontpoppen tot een waar chat-achtig medium.

 

(lees verder>>)

BMW verslaat Jaguar?

20 Dec '06 - 15:18 by

De nieuwe BMW-serie, daar kan zelfs een Jaguar niet tegenop. (Let op het beroemde Jaguar-beeldje die de andere kant op rent...)

Een ijzige sfeer

15 Dec '06 - 16:31 by

Voor wie na een drukke werkweek even stress van zich af wil blazen, kan geheel los gaan op de nieuwe Axe-campagnesite. Op deze zeer interactieve website kun je met een verfrissend briesje een mooie dame strippen. Het enige wat je moet doen is blazen in je microfoon. Blaas je warm zou ik zeggen!

Creativiteit kent zijn grenzen

12 Dec '06 - 22:26 by

Sinds een aantal dagen is er de nodige ophef ontstaan over een aantal controversiele reclameuitingen die afkomstig leken van het wereldwijd bekende speelgoedmerk ’Lego‘. Er circuleerden op het internet namelijk een drietal (1, 2 en 3) printuitingen, waarbij een aantal vreselijke gebeurtenissen, zoals het instorten van het World Trade Center in New York, aan het speelgoedmerk Lego werden gekoppeld met als pay-off ‘rebuild it’. Op z’n zachtst gezegd, niet echt een fatsoenlijke vorm van communicatie.

Deze ‘herinterpretatie’ van de werkelijkheid veroorzaakte nogal wat woedende reacties en leidde als snel tot de hamvraag of deze uitingen ‘fake’ waren of niet? Een prangende vraag, aangezien Lego de afgelopen tijd juist het toonbeeld leek van ‘brandgagement’.

(lees verder>>)

Een krachtig merkteken...

11 Dec '06 - 23:00 by

'Nothing moves you like a Citroën'

Pauze TV

08 Dec '06 - 11:15 by

Met een beetje set-up-box kan je zelf bepalen wanneer je iets kijkt, zelfs als het een 'live'-uitzending betreft. Het pauzeren van een lopende uitzending behoort dan tot de mogelijkheden. Bovenstaande printuiting visualiseert dit op een ludieke manier.

Pixelotto; Become a millionair!

07 Dec '06 - 13:39 by

Een jaartje geleden wist een slimme wizkid maar liefst 1 miljoen dollar bij elkaar te harken door het verkopen van pixels op de onemilliondollarpage-webpagina. Slim, maar door de vele klonen die volgden ging wat mij betreft de lol er wel een beetje vanaf. Totdat....

(lees verder>>)

Net als in de film...

11:40 by

(lees verder>>)

Oil of Olay changes the skin

04 Dec '06 - 11:52 by