Invisible act

28 Sep '06 - 23:19 by

Ook zo'n behoefte aan vitamine 'C'?

22:56 by

Gisteren vond in Hilversum het 16e Nationale Omroepcongres plaats, die dit jaar in het teken stond van 'de omroep als merk'. Alhoewel het thema anders doet vermoeden, lijkt 'Hilversum' over het algemeen nog steeds veel moeite te hebben om de consument centraal te stellen. Iets wat voor veel van de ongeveer 1600 bezoekers aan het Picnic '06-event in Amsterdam vandaag de dag juist als vanzelfsprekend wordt ervaren.

De vraag 'wie vindt mij en hoe?' dreigde op het Omroepcongres soms zelfs niet eens aan bod te komen, laat staan richting een soort van antwoord te leiden. In de discussie rondom de publieke omroep verzandde men bijvoorbeeld al snel in het aanwijzen en doorgeven van de spreekwoordelijke 'zwarte piet', dan te zinspelen op nieuwe samenwerkingsverbanden die passen in deze tijd waar de consument steeds vaker 'in control' is.

(lees verder>>)

Scuba Cat

25 Sep '06 - 11:02 by

Spiderman zit onder de plak

20 Sep '06 - 23:21 by

Drugs/coke: just don't do it!

23:20 by

Wie wordt 'Mediabedrijf van het jaar'?

18 Sep '06 - 19:06 by

Op het Omroepcongres dat binnenkort wordt gehouden, kan zoals gebruikelijk worden gestemd op het 'Mediabedrijf van het jaar'. De genomineerden dit keer zijn: RVU, 2waytraffic en Q-music. Deze bedrijven werden door een vakjury geselecteerd, waarna de aanwezige congresbezoekers volgende week hun alles- bepalende stem mogen uitbrengen.

Het belangrijkste criterium blijkt hierbij 'een uitzonderlijke prestatie' te zijn, wat meteen de vraag opwerpt wat hier precies onder wordt verstaan. Wat is nog 'uitzonderlijk' vandaag de dag'?

(lees verder>>)

Who let the dog out?

16 Sep '06 - 17:16 by

Elk huisdier is hierbij gewaarschuwd; het axe-effect is onvoorspelbaar...

Baby-biertje?

15 Sep '06 - 16:35 by

Hoe maak je duidelijk dat er een bier bestaat dat zelfs voor zwangere vrouwen (!) geen nadelige effecten heeft? Check zelf ...

(lees verder>>)

Smell That!

14 Sep '06 - 15:07 by

(lees verder>>)

Small screens, big opportunities?

12 Sep '06 - 20:56 by

Wie de afgelopen dagen de kans heeft gehad om een kijkje te nemen op de IBC-beurs in de RAI heeft zich kunnen vergapen aan allerlei technische hoogstandjes. En dat allemaal om (relevante) content bij de eindgebruiker te krijgen door bijvoorbeeld broad- of narrowcasting, via (IP)TV dan wel andere (mobiele) devices.

Volgens mij ziet de consument door de overvloed aan digitale opties steeds minder goed wat nu daadwerkelijk in zijn behoefte voorziet. Bij een standaard PDA zit tegenwoordig al gauw een handleiding die zo dik als een zakformaat bijbel en het kiezen tussen de verschillende set-up boxen zou gezien de verwarrende berichten aangaande 'de content' morgen wellicht een nieuw vak bij de LOI kunnen worden. Niet echt het effect dat de gemiddelde marketeer wil bereiken lijkt me.

Vandaag werd ik tijdens het 'TV op de mobiel'-congres bijgepraat over de huidige en toekomstige mogelijkheden van mobiele devices. Hierbij wordt over het algemeen de (smart-)telefoon verstaan, terwijl andere devices zoals de iPod, PSP of Sony's Mylo overigens slechts zijdelings ter sprake komen.

(lees verder>>)

Heb je even voor mij?

18:19 by

Wie enige tijd geleden weleens een glimp heeft opgevangen van 'Slapen bij Frans Bauer' op Talpa weet dat 'onze Frans' niet echt een keukenprins is. De frituur is 'leading' in huize Bauer en een kopje koffie is zo ongeveer van levensbelang.

Zuivelproducent Campina heeft sindskort een virale campagne gelanceerd die hier handig op in speelt. Als je wilt kun je via deze viral ook op de koffie bij Frans en Mariska. Of ligt dat toch niet zo makkelijk? Oordeel zelf.

(lees verder>>)

Doe maar een Heinz met...

09 Sep '06 - 17:18 by

Bij Heinz hebben ze zo hun eigen perceptie wanneer je ketchup bij je frite wilt hebben.

On-line fashion

17:13 by

'Parx. The men's leading fashion brand is now online.' (www.parx.co.in)

Holy Croft!

07 Sep '06 - 10:24 by

Dat de game-industrie steeds meer terrein wint, wisten we al. Gezien deze ad lijkt the first lady of the gameworld Lara Croft, net als Madonna, niet vies van een gekruisigde statement. PlayStation laat er geen gras over groeien...

Now everyone can fly.

06 Sep '06 - 15:48 by

Een hele simpele, maar doeltreffende manier om aan te geven dat reizen binnen ieders handbereik ligt. Met dank aan Gol.

(lees verder>>)

'Flitsende campagne'

15:43 by

Hoe breng je een product onder de aandacht zónder er al teveel voor te hoeven betalen? Gezien de bovenstaande foto's lijkt dat simpel.

Laat de Nederlandse KLPD nou net deze week hebben besloten om het aantal flitspalen te gaan inkrimpen. Damn! Desalniettemin, een aardige vondst.

Kleurplaat

05 Sep '06 - 09:43 by

Een mooie visual over de schoonheid en mogelijkheden van 'simpele' kleurpotloden.

Swiss cows...

04 Sep '06 - 10:39 by

Flop of top?

01 Sep '06 - 18:42 by

Sinds een paar maanden weet iedereen wel wat een 'toppertje en een Breezer-Ananas' is en denk je bij je zelf automatisch 'doe er ook maar een dubbele wiskey bij'.

Het gaat hier om de onverwachte zomerhit 'Toppertje' van Tropical Danny en Guillermo die op het eerste gezicht echt h-e-l-e-m-a-a-l nergens over gaat. Maar toch, het is een redelijke hit.

Holland Casino speelt met bovenstaande 'viral' leuk in op dit fenomeen. Oordeel zelf. (via: Marketingfacts)

Simpson's business

09:49 by

Jessica Simpson is in Nederland vooral bekend van het MTV-programma 'Newlyweds', waarin zij geheel zichzelf speelt in de rol van dom blondje. Dat ze niet eens weet hoe je een magnetron aanzet, de wasmachine aanzwengelt of andere 'kind-kan-de-was-doen'- activiteiten neemt niet weg dat ze zakelijk slim aan de weg timmert.

Deze ad-campagne is in het kader van haar nieuwe eigen productlijn, bestaande uit schoenen en handtassen. Eerlijk gezegd moesten we in eerste instantie even goed kijken waar de focus in deze print nou precies lag. Gelukkig ondekte we al snel de producten waarvoor deze campagne bedoeld is.

(lees verder>>)