It's a men's couch!

31 Aug '06 - 12:21 by

Hoe maak je als fabrikant van 'underwear' duidelijk dat jouw product het beste is? Het merk Duloren geeft haar visie weer middels de bovenstaande ad.

Jeep your house

30 Aug '06 - 09:43 by

(lees verder>>)

Pimpen op hoogtepunt?

28 Aug '06 - 16:09 by

Het pimpen van producten lijkt momenteel op zijn letterlijke hoogtepunt te zijn aangekomen.

Transavia.com wordt namelijk 40 jaar en roept iedereen op om vakantiefoto's naar hun toe te mailen. De 40 leukste inzendingen krijgen de eer om op de zijkant van Transavia-vliegtuigen geplakt te worden, met naamsvermelding!

Bovendien maak je ook nog kans op een reis voor 2 personen naar keuze én ben je genodigde bij de feestelijke onthulling van jouw vliegtuig!

Ik voorspel de volgende pimp-actie: jouw foto op de nieuwste NASA-sateliet. Ben je toch een beetje astronaut...

Kelloggs je slank!

14:49 by

Een ludieke manier om duidelijk te maken dat het eten van Kelloggs Special gezond is voor je lichaam.

Frappuccino's: hot or not?

24 Aug '06 - 08:11 by

Iedere Hollander die weleens in The States of New York is geweest snakt na een paar dagen naar een lekker bakkie koffie. De oplossing is gelukkig al snel gevonden als je eenmaal bij Starbucks er één hebt genuttigd.

Dat zo'n kopje koffie niet al te goedkoop is en je er dus bijvoorbeeld gerust een paar mondjes mee kunt voeden in arme gebieden zoals Sudan is dan ook niet verwonderlijk. In bovenstaande consumer-generated-commercial wordt dit alles onder de mom van een toch promotionele boodschap duidelijk verkondigd.

Geen Starbucks-advocaat die daar bezwaar tegen maakt, want in deze 'commercial' wordt niets anders dan lovend gesproken over hun 'Frappuccino'.

Stemmen via betaalde SMS (bijna) passť?

23 Aug '06 - 19:14 by

Een paar maanden geleden bleek dat de gemiddelde marketeer nog niet echt warm loopt voor 'mobile marketing'. Veel van de mobiele marketingacties betreft slechts het verzenden van SMS-jes, terwijl de meeste (smart-)telefoons vandaag de dag volgens mij tot veel meer dan dat in staat zijn.

Neem bijvoorbeeld het stemmen per SMS bij tv-programma's als 'Big Brother', 'Idols', 'Dancing with...' en de 'TMF Awards'. Het deelnemen aan dergelijke SMS-acties is een best prijzige onderneming, waarbij een heel groot deel van de inkomsten voornamelijk tengoede komt aan de telecomproviders. Een redelijk onbegrijpelijke situatie, maar het is niet anders. Wordt het daarom niet eens hoog tijd voor een telefoonapplicatie, waarmee de consument zijn stem kan uitbrengen zonder zich 'blauw' te betalen aan SMS-kosten én waar ook de adverteerder beter van wordt? Dat lijkt mij slechts een kwestie van tijd.

(lees verder>>)

NIKE SB

10:44 by

Een mooie Nike-commercial gericht op de skateboarder.

Slim?Fast

21 Aug '06 - 21:30 by

Hoeveel Flair heb jij?

18 Aug '06 - 18:11 by

Door je bewegen verbrandt je calorieën en verlies je aan lichaamsgewicht. Je kunt naar de sportschool gaan, een buiten sport beoefenen of thuis de bloemetjes buiten zetten, zeg maar...

Het vrouwenblad Flair maakt dit laatste tot speerpunt van een van hun campagnes. Afijn, doe er je voordeel mee of niet...

Vespa is cool

16 Aug '06 - 10:06 by

(lees verder>>)

Met z'n allen picnic-en

14 Aug '06 - 15:31 by

PICNIC ’06 is het nieuwe jaarlijkse evenement van Amsterdam gericht op creativiteit in cross media content en technologie, speciaal op het gebied van entertainment en communicatie. Het evenement vindt plaats van 27 t/m 29 september in de Westergasfabriek in Amsterdam.

De Cross Media Week bestaat uit een betaald congres en een vrij toegankelijke publiek programma van lezingen, exhibities, bouw van kunstobjecten en feesten. PICNIC ’06 is gesponsord door het ministerie van economische zaken, de gemeente Amsterdam en het bedrijfsleven en wordt ondersteund door verschillende servicepartners. Meer informatie over het evenement is te vinden op www.crossmediaweek.org (bron:persbericht)

(lees verder>>)

Hoe schoon is jouw toilet?

10:02 by

Op vakantie zijn er soms momenten dat je even naar huis verlangt. Dit is er zo een.

Smartphones en TV een logische combinatie?

12 Aug '06 - 17:04 by

Een klein jaar geleden voorspelden ingewijden uit de mobiele tv-markt dat televisie kijken via je mobiele telefoon niet lang meer op zich zou laten wachten. De internetgeneratie, destijds de belangrijkste doelgroep en tussen de 16 en 34 jaar, zou een dergelijke dienst snel in hun dagelijkse routine opnemen. Helaas moeten we vandaag de dag concluderen dat deze verwachting te opportuun was en vanwege al eerder besproken redenen niet is uitgekomen.

(lees verder>>)

iSOAP

11 Aug '06 - 09:48 by

De laatste maanden zijn er diverse berichten geweest over Apple-laptops die 'verkleuren' waar je bij staat of spontaan exploderen. En over iPods die niet krasbestendig zijn en stuk gaan als je er eentje in je achterste broekzak hebt en gaat zitten.

Wat wil de grap. Een Tsjechische Apple Store adverteert nou juist dat je een iPod makkelijk in 'je achterste' kunt meenemen. Hmmmmm, niet geheel slim...

Arena: Water Instinct

10 Aug '06 - 18:11 by

Wat zwemkleding al niet met je kan doen.

Future is man made

07 Aug '06 - 17:58 by

Je moet er niet aan denken dat diersoorten in de toekomst alleen nog maar te zien zijn op kartonnen borden. De bijbehorende WereldNatuurFonds-site spreekt boekdelen.

F.A.N.T.A.

13:43 by

Dat Google Earth meer is dan een digitale versie van de aloude Bosatlas, bewijst frisdrankfabrikant Fanta. De dorstlesser heeft op haar Belgische site een nieuwe tool ingebouwd, waarmee je boodschappen naar vrienden kunt sturen met behulp van een heus Google Earth Alfabet. Door deze 'Fantalk' worden gebouwen 'letters', die tezamen een woord vormen. Leuk bedacht. (via Marketingfacts)

Een schoner milieu...

10:00 by

Afgelopen week werd op diverse blogs aandacht besteed aan de nieuwe Playboy-printadvertentie. Het mannenblad bestaat namelijk alweer zo'n 31 jaar en dat moet gevierd worden.

Automerk Honda interpreteerde de ad op geheel eigen wijze. We like that...

'Now Available At Dubai Duty Free'

03 Aug '06 - 16:49 by

Hoe breng je een horloge aan de man op een airport? Seiko bedacht de bovenstaande ad. Nice work.