Coke vs. Diet

31 Jul '06 - 10:10 by

Coca-Cola probeert met z'n tijd mee te gaan door op eigentijdse wijze haar producten onder de aandacht te brengen. Om te benadrukken dat de gewone Coca-Cola variant nauwelijks qua smaak verschilt van de Diet/Zero versie van dezelfde firma, heeft men een aantal advocaten uitgenodigd voor advies. En daar zet je vervolgens (zonder aankondiging) een camera op...

Not bad.

American Express

30 Jul '06 - 21:41 by

De 'good old' Pong-game is vandaag de dag dé ster in de nieuwe commercial van American Express.

CO2

21:36 by

Wat een beetje vervuiling al niet kan doen, wordt in deze ads op subtiele wijze uitgedrukt.

Hey Dude!

25 Jul '06 - 17:52 by

Dat we voor relatief weinig geld de hele wereld kunnen overreizen in nog geen 24 uur tijd, is een van de geneugten van deze tijd. Nog fijner is het dan ook dat Lynx (de buitenlandse naam voor Axe) zolang mee gaat dat deze deodorant, na het aanbrengen thuis en een vliegreis later, nog steeds werkt!

Persoonlijk ben ik na een dergelijk lange vlucht meestal te brak om me uberhaupt druk te maken over mijn lichaamsgeuren. Desalniettemin een leuk vooruitzicht voor 'de dudes' die me hierin overtreffen.

Protected by condoms?

23 Jul '06 - 23:20 by

'Banana Flavoured Condoms'. Ik weet niet hoe de andere ads binnen deze campagne eruit zien, maar ik vraag me af welk diersoort je aantrekt bij de smaak aardbeien of cola. Met dit zomerse weer in ieder geval geen aanlokkelijk idee wat mij betreft.

Bigger is Better?

23:12 by

'Real big burgers' van fast-snack-keten Burger King. Niet echt een leuk vooruitzicht.

Of je worst lust...

19 Jul '06 - 14:15 by

Mocht je dit jaar nog naar het buitenland gaan en een kleine stoomcursus Frans, Duits of Spaans nodig hebben, dan moet je zeker even deze site van Unox bekijken.

De beste leerlingen van de klas worden beloond met een unieke Opblaasworst! How low can a Dutchman go...

Ola la la

17 Jul '06 - 16:53 by

Met een tweede hittegolf op komst zal het voor de ijsco-fabrikanten vast een uitstekend jaar worden.

Ola is ondanks het snikhete weer gestart met een heuse Miss Magnum- verkiezing, waarbij iedere vrouwelijke ijsliefhebber kans maakt op leuke prijzen. Zowel in het land als vanachter je eigen computer kun je je als Miss kandidaat stellen door zo sensueel en zelfverzekerd mogelijk om te gaan met een Magnum-ijsje.

Het bijbehorende filmpje wordt vervolgens door Ola online gezet en er kan op worden gestemd. De filmpjes liegen er vooralsnog niet om. IJs eten wordt DE nieuwe versiertruuk van dit jaar!

Nachtcreme

13:46 by

Monopoly changes lives

13:40 by

It's paybacktime!

12 Jul '06 - 09:28 by



De belastingdienst is voor veel mensen een jaarlijkse administratieve hobbel waar niet aan te ontkomen valt. De dienst heeft sinds een paar dagen een nieuwe jongerencampagne gelanceerd om het 'TJ-biljet' onder de aandacht te brengen. Het niet invullen ervan kan namelijk schadelijk zijn voor toekomstige zaken.

Smart?

09 Jul '06 - 12:19 by

Deze ad van Smart kwam ik onlangs tegen. Ik begrijp absoluut niet wat het idee erachter is, tenzij de makers hier willen uitbeelden dat je met een Smart alleen een botsing overleeft als het andere object van schuim is. Iemand?

Lift me up!

12:13 by

Volgens deze sportschool kun je 'incredible levels of strenght' bereiken met een beetje krachttraining. Hopelijk is de hulk die dit kan op zomerreces.

Kijk uit je doppen!

05 Jul '06 - 17:06 by

Gezien de zomers hitte is alcohol nuttigen en autorijden een gevaarlijke combinatie. Om dit nogmaals te benadrukken en iedereen op zijn eigen verantwoordelijk te wijzen, is bovenstaande 'dop-advertisement' tot op het laatste moment een krachtig communicatiemiddel. Een geopend flesje levert namelijk meteen een gedeukte auto op op de bovenzijde.

Enjoy this flight

02 Jul '06 - 19:25 by

Een tijdje geleden meldde we al dat het vliegtuig steeds vaker de belangstelling heeft van de adverteerder. De passagiers kunnen namelijk geen kant op, dus met de confrontatiekans zit het wel goed. Daarentegen kan de irritatiefactor die een ad bij een lange vlucht oproept ook in de hoogste regionen belanden, dus het blijft uitkijken.

Bovenstaande ad is wat mij betreft leuk bedacht.

'Reward 1000 dollar'

19:16 by

Stel, je hebt een aantal prestigieuze reclameprijzen in Cannes in de wacht gesleept en je wilt de buzz rondom je bedrijf nog even voortzetten. Wat doe je dan?

Een mogelijkheid is om een 'fake-zoekactie' te verzinnen, die veel 'rumour around the company' zal geven. Fake of niet? Oordeel zelf.