Firefox rules

31 Mei '06 - 17:39 by

Sinds ik Firefox als de standaard browser gebruik, is internetten een stuk relaxter geworden. Bovenstaande (user generated?) commercial maakt op een grappige wijze duidelijk dat de concurrentie tezijnertijd de mond wel wordt gesnoerd.

Second best

09:56 by

Persoonlijk heb ik weinig met het aankomende WK-voetbal, dus mijn recorder zit al vol met de nodige CSI's, Prison Breaks en andere heerlijke series.

Bovenstaande ad is afkomstig van Adidas met een mooie reddingsactie van de Duitse keeper (Oliver Kahn). Blijkt dat ie in het echt eigenlijk helemaal niet staat opgesteld en op de reservebank moet plaatsnemen. Foutje, bedankt?

Slank als een rietje

17 Mei '06 - 09:51 by

Nieuwe Google-commercial?

16 Mei '06 - 13:42 by












Google's zoekcapaciteiten behoeft wat mij betreft geen extra uitleg of enige promotie. Gewoonweg zelf ervaren wat deze tool voor je kan betekenen, is voldoende om (bijna alle) andere klonen links te laten liggen.

Volgens sommigen
maakt het merk echter wel degelijk gebruik van (user-generated'?) commercials, zoals deze bovenstaande video-ad.

Een oudere Google-spot met twee mannelijke strippers zag er in ieder geval nog goed uit en had een heldere boodschap, die op humoristische manier werd verpakt. Toch betwijfel ik ten zeerste of ook deze spot afkomstig is van Google zelf.

Ben ik in beeld?

15 Mei '06 - 15:11 by

Een grappige executie om de nieuwe feature van de Panasonic FZ-serie onder de aandacht te brengen. Met een optische zoom van 12x kun je veel objecten erg dichtbij halen. Of is Liberty gewoonweg verslaafd aan aandacht?

Hoe slecht zijn jouw ogen?

10:45 by

Ariel wast door en door (te) schoon?

12 Mei '06 - 14:10 by

(lees verder>>)

Volkswagen Automatiek

14:02 by

Wie regelmatig in de buurt van Utrecht over de snelweg rijdt, kent de SmartCenter-toren wel. In het transparante glazen gebouw kun je een auto uitzoeken en direct meenemen alsof je in een automatiek staat.

Volkswagen heeft sindskort een zeer stijlvolle variant hierop bedacht in het Duitse Wolfsburg.

"In a fully automated procedure, your new car is brought down to you from one of the 20-story Car Towers. Large signboards in the Customer Center show you when your turn has come. Then, you're handed the keys, your picture is taken, the glass doors open and your brand-new car appears. You're all set to go".
(via: coolhunter)

HEINZ 130 jaar oud: happy birthday!

11 Mei '06 - 12:11 by

Relatiebemiddeling-spots

11:58 by


Terwijl ontwikkelingen op digitaal gebied elkaar in een toenemend rap tempo opvolgen, heb ik de indruk dat het ‘retro’-gevoel evenredig aan populariteit wint. Van de bekende 'Rubiks Kubus' tot de Q20, en van de Atari-spellen tot 'Ken & Barbie'. Ze lijken weer helemaal terug van weggeweest.

Zelfs in tv-programma’s als 'Beauty & the Nerd' (RTL5) zit momenteel een deelnemer, die een door-elkaar-gehuselde-kubus binnen no-time kan oplossen. En dat zonder te kijken, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. De reden voor deelname aan het programma is overigens om uberhaupt enig sociaal gedrag richting het andere geslacht aan te leren, wat voor de meeste van hen (tot nu toe) geheel nieuw is.

Axe speelt met een drietal (user-generated?) spots leuk in op het 'retro-nerd'-gevoel door de bovengenoemde 'iconen' erin te verwerken. Een aanrader voor de 'eeuwige' vrijgezel.

(Op de volgende pagina staan de twee andere spots; 'Geld knikkeren' en 'Ken & Barbie') (lees verder>>)

Skittles lek

10 Mei '06 - 11:47 by

Smarties, M&M's en Skittles zijn allemaal lekkere 'snaai'-snacks. De meeste smelten gelukkig pas in je mond en niet al meteen in je hand.

Bij Skittles lijkt zich echter ook een ander 'probleem' voor te doen. Grappig bedacht.

Festivalseizoen begonnen

11:35 by


Denk aan uw buren....

Commercials op verzoek

09 Mei '06 - 13:08 by


Terwijl veel televisiekijkers zich dagelijks ergeren aan de reclameblokken tussen de tv-programma's door, komt men in de States met een nieuwe dienst die juist 'on-demand'-spots aan de consument gaat leveren.

TiVo, de digitale videorecorder pur sang, presenteert vandaag een nieuwe feature 'Product Watch' genaamd, waarmee de gebruiker commercials op verzoek kan aanvragen en bekijken. Deze zijn in tegenstelling tot de standaard 30-sec. versie een stuk langer, zodat er meer informatie kan worden overgedragen.

Eerlijk gezegd vind ik dit een goede ontwikkeling, aangezien je als gebruiker nog steeds zelf bepaald welke content je wanneer wilt zien.

Kras jezelf miljonair of toch maar niet?

12:53 by

(Klik hier of op de afbeelding voor de commercial)

MTV's interpretatie van High Definition TV

12:45 by


Eind vorig jaar kwamen de eerste berichten dat MTV Networks van plan was om een nieuw 'High Definition'-kanaal te lanceren. Aangezien er in de States destijds al een aardige hoeveelheid HDTV-toestellen waren verkocht, besloot men het beste van alle MTV-zenders vanaf begin 2006 uit te zenden op de nieuwe familietelg, MHD.

Ter ondersteuning van deze launch is er een 90 seconden commercial gemaakt, die is opgedeeld in zes afzonderlijke zogenaamde ID's. In Nederland is deze zender helaas niet te ontvangen, maar de spot is een absolute aanrader. (lees verder>>)

I'm Pjotro!

08 Mei '06 - 11:43 by



Doordat telefoonfabrikanten steeds meer 'features' in hun apparaten willen stoppen zijn ze soms nauwelijks te onderscheiden van een 'echte' mp3-speler of zelfs een kleine mini-pc. Bovenstaande viral speelt vooral in op het muzikale aspect. Meneer Pjotro helpt je je eigen muziek of een geheel persoonlijke ringtone te maken. Een aardige viral, die uiteindelijk een mobiele telefoon promoot. Maar dan moet je wel even zoeken. (lees verder>>)

Body + summer + ads

05 Mei '06 - 14:05 by
Op z'n Converse...

(lees verder>>)

Endemol's Understanding dl 3

09:40 by


(klik op bovenstaande afbeelding om het magazine door te bladeren)

Amazing Animals: een uitgelezen boek?

04 Mei '06 - 13:25 by
Sinds de start van mijn weblog in april 2005 hebben inmiddels meer dan 500 logs het levenslicht gezien. Aangezien ik sinds vorige week ben overgegaan op deze (eigen) URL, staan de meeste artikelen nog op de oude media4you-site.

Ik hoop dat deze nieuwe media4you-site jullie ook bevalt :-).

Talk of the day: iLife

03 Mei '06 - 11:23 by


 

(Klik op de afbeelding voor de 'Apple-commercial')



Zin in 'n slippertje?

02 Mei '06 - 12:29 by

(klik op afbeelding voor meer info.)

Mini's Automatiek

12:08 by

Nike me

01 Mei '06 - 14:06 by
Het creëren en onderhouden van 'superbrands' wordt in de huidige maatschappij steeds belangrijker. Een merk wordt een persoonlijke lifestyle en voorziet in allerlei behoeftes voor welk moment dan ook. Nike is daar een treffend voorbeeld van.

Neem 'NikeTown', de 5 verdieping tellende sportshop van het merk in hartje Manhattan. Het bestaat inmiddels alweer zo'n 6 jaar, maar kan nog steeds als voorbeeld dienen voor de hedendaagse manier van 'branding'.

Naast vormen van (sport-)sponsoring, tv-reclame en interactieve instore-communicatie, weet het merk steeds meer de taal van de gewone consument te spreken en hen (niet onbelangrijk) te verrassen.

Neem bijvoorbeeld de nieuwste NikeWomen-site, waarin een interactieve hip-hop video centraal staat. Het is op High Definition (HD) gefilmd, wat met de huidige bandbreedte van het internet een erg goede beeld-kwaliteit oplevert. Leuk is ook de mogelijkheid om jezelf de getoonde choreografieeigen te maken door de diverse dansinstructie-video's te bekijken. (lees verder>>)

Unicef-label

10:17 by

(lees verder>>)